petak, 5. prosinca 2014.

Kurkumin-moja iskustva



Vjerujem da ste već dosta toga čuli (li čitali) o kurkumi,tom „čarobnom“ začinu koji daje predivnu žućkastu boju jelima. Da je kurkuma više od samog začina,uspjela sam se uvjeriti,kako to narod kaže „na svojoj koži“.
Unazad godinu dana,zahvaljujući svojem učitelju fitoaromaterapije i prijatelju Striboru Markoviću, upoznala sam kurkumin kao jedan od aktivnih sastojaka kurkume. Jedna od indikacija, koja je meni bila najinteresantnija , bila je i sindrom propusnog crijeva te sindrom nadražajnog crijeva („ IBS- irritbale bowel syndroma“). Obzirom da moja gastrointestinalni sustav i ja nismo baš na „ti“ ,odlučila sam dati priliku toj biljčici u svojim „pregovorima“ s probavnim sustavom. Preporučena doza kurkumina (nema smisla koristiti bilo kakav lijek, bilo biljnog  ili „sintetskog“ podrijetla koji nije u adekvatnoj dozi,odnosno u onoj koja će odraditi pozitivan učinak) je „spravljena“ u obliku kapsula ( suhi standardizirani ekstrakt kurkumina) ili EPS-a. Moja malenkost se odlučila za kapsule. Preporučena doza je 2-3 puta po jednu kapsulu (1 kapsula sadrži 500 mg kurkumina). Tijekom dva mjeseca držala sam se propisane doze,no nakon toga sam počela „fušariti“ i počela koristiti samo jednu kapsulu. I eto, sada, nakon više od šest mjeseci kure kurkumina, mogu zaista reći : Hvala kurkumo, Hvala Stribore!!
Što se to toliko lijepoga desilo da sam toliko oduševljena? Krenimo redom: nestala je ona ogavna nadutost koja me pratila gotovo nakon svakog obroka, povremene žgaravice su gotovo nestale i ono što je najbitniji ( i najobjektivniji) parametar, moj CRP (C-reaktivni protein,jedan od „najsenzibilnijih“ parametara upale) se konačno umanjio i spustio na jedinicu (ovo je valjda jedina jedinica u životu koja me toliko razveselila!!).
Preporučila sam kurkumin svojim poznanicima i pacijentima koji imaju simptomatologiju sindroma propusnog crijeva ili nadražajnog crijeva i povratne informacije su jako pozitivne, što me jako veseli.
Često me pitaju da li djeca smiju koristiti kurkumin.Odgovor je pozitivan, samo u slučaju djece preporučam korištenje EPS-a kurkumina (doza je 2 x 5 ml) obzirom da su EPS pripravci (za one koji ne znaju) u tekućem stanju,slični sirupu,što će olakšati u„pregovorima“ s djecom.
Moram napomenuti, da za „ljekovite učinke“ kurkume nije dovoljno trpati „šleper“ kurkume kao začina u svoja jela, nego koristiti navedene pripravke koji u sebi sadrže adekvatnu količinu kurkumina.
Za one koji žele pročitati jedan od kvalitenijih članka na temu kurkume i kurkumina slijedi link :)






                                       

Broj komentara: 7:

  1. Hvala vam na ovom članku, imam sličnih problema kao što je navedeno u tekstu i probat ću vaš savjet! Lijep pozdrav
    fitoaromaterapija zagreb

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poštovana Petra, unazad nekoliko dana sam dobila povratne informacije od nekoliko osoba koje boluju od upalnih bolesti crijeva ( Crohnova bolest i Ulcerozni kolitis) koje su koristile kurkumin. Oduševilo me to što je svima pomogao, "prepolovili" su svoju medikamentoznu terapiju i osjećaju se dobro.Daklem "go ahead"....i ako budete imali volje i vremena,javite rezultate! Pozdravić i ugodni blagdani!!

      Izbriši
    2. Postovana dr.Alenka blog vam je odlican .mozete li nam preporuciti koje kurkumin kapsule ste koristili .ciste ili s dodatkom piperina.
      hvala

      Izbriši
  2. Obzirom na neadekvatno doziranje kurkumina u vecini proizvoda koji se prodaju kod nas,ja sam se odlucila za kurkumin od 1 g kojeg nabavljam preko engleske stranice "just vitamins" i zaista je omjer cijene i efikasnosti dobar,odnosno ja zadovoljna.inace preporucam stranicu za nabavku suplemenata koji su kod nas bezobrazno skupi :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam između svih proizvoda odabrala Ultra strong kurkumin BCM-95.
    Jedini je koji ima kliničke studije sa ljudima i u Americi odobren patent za liječenje Alzheimerove bolesti. Uz to 1 kapsula djeluje kao 5 g kurkume. Jedini je na svijetu koji sadrži i ljekovita eterična ulja kurkume. Cijena je malo viša ali vrijedi svake lipe.
    Bolje platiti više i koristiti najbolje nego manje uz manje ljekovitih svojstva. Koristim ga za dijabetes II a znatno mi je popravio memoriju i raspoloženje.

    OdgovoriIzbriši
  4. Koliko dugo se može uzimati kurkumin, ja ga pijem 4 godine BCM -95, i super podnosim ali unatrag par mjeseci imam na jednoj ruci blago žutu boju noktiju. Ima li to ikakve veze? (Dermatolog kaže da nisu gljivice)

    OdgovoriIzbriši
  5. Postovani, molim iz iskustva.Koji kurkumin? U kojoj dozi bi preporuci za crijeva, žuć, autoimune bolesti, hvala.lp

    OdgovoriIzbriši